Відкриті двері до знань

Фото1

Взаємодія всіх учасників освітнього процесу — один з найважливіших факторів успішного функціонування будь-якої шкільної спільноти.

Саме до такого висновку ми дійшли, коли розпочалось дистанційне навчання.
Ми, вчителі, постійно знаходимося в пошуках нових ідей та прийомів подачі навчального матеріалу. Але це зробити легше, коли відбувається «живе» спілкування з учнями під час уроку. А от завдання організувати дистанційне навчання постало для нас раптово. За те, як провадиться робота у школі під час карантину, відповідає директор. Найважливіше завдання для директора школи – організувати процес навчання. Це контроль, планування, організація освітньої діяльності, створення умов для професійного розвитку.
Директори наших шкіл мають бачення, розуміють місію, працюють над стратегією і плекають цінності кожної школи. Тож освітній процес в умовах дистанційного навчання було організовано відразу ж після впровадження загальнодержавного карантину.
Найпростішим способом здійснювати зв’язок із учнями стало використання месенджера Viber, тому що майже кожен клас вже мав створену учнівську групу, а більшість – ще й батьківські спільноти. Для онлайн навчання вчителі, використовували Messenger, телефонний режим, конференцію по телефону та Viber, Всеукраїнську школу онлайн.

Працювали такі платформи:
- Студія онлайн-освіти “EdEra”;
- video.novashkola.ua;
- edpro.ua/blog/mozabook-present;
- Zoom;
- Google classroom;
- YouTube.
- Prometheus;
- Viber;
- Facebook;
- Освітні платформи "На Урок", "Всеосвіта";
- Сайти «На флешку», «Перерва», «Уміти вчити: спільнота освітян», шкільний сайт;
- відео-уроки на ютуб-каналі МОН;
- он-лайн сервіс Online Test Pad.

Педагогами було підібрано та розроблено дистанційні завдання по класах відповідно до чинних освітніх програм з навчальних предметів. Ці завдання систематично розміщувалися у групах Viber, також надсилалися посилання на різноманітні ресурси, які допомагали опанувати теми (YouTube, тематичні групи у соціальній мережі Facebook, освітні сайти, електронні бібліотеки тощо). Ті учні, з якими не було Internet зв’язку, отримували завдання за допомогою телефонного зв'язку. Потім здійснювалася онлайн-перевірка виконаних завдань.
Учителі та учні взяли участь в моніторингу стану дистанційного навчання по кожному ЗЗСО Полтавської області, що проводив центр якості освіти в Полтавській області.

Опрацювання нормативних документів, проведення консультацій, ознайомлення з сервісами, додатками і онлайн-платформами, пошук найефективніших для організації дистанційного навчання, перегляд прямих трансляцій та онлайн-конференцій, опрацювання сучасної психолого-педагогічної та методичної літератури для підвищення теоретичного та наукового рівня при викладанні предметів.

Паралельно з безпосередньою роботою з учнями вчителі займаються самоосвітою для успішної організації дистанційного навчання та підвищення кваліфікації. Вчителі, відповідно до свого профілю, брали участь у вебінарах та Internet-конференціях, проходили курси:

- «Як організувати дистанційне навчання за допомогою найпростіших онлайн - ресурсів» (ТОВ «На урок»);
- Організація роботи школи в умовах карантину (MCFR. Цифрова освіта);
- Як забезпечити пожежну безпеку та цивільний захист на підприємстві в період надзвичайної ситуації та карантину (MCFR. Цифрова освіта);
- Коронавірусна інфекція: факти проти паніки (Prometheus);
- Медіаграмотність для освітян (Prometheus);
- Протидія та попередження булінгу в закладах освіти (Prometheus);
- Математика. Просто (Prometheus);
- Сучасний урок зарубіжної літератури: компетентнісний підхід (Всеукраїнській науково-практичній онлайн конференції ПОІППО);
- «We love writing, don’t we?» (National Geographic Learning);
- Тестування з цифрової грамотності. Курси «Цифрові навички для вчителя», «Базовий курс з цифрової грамотності», «Онлайн-сервіси для вчителів» («МЦТУ «Дія»);
- «Можливості Google в освітньому середовищі» (ТОВ «На урок»);
- «Google Classroom. Як створити клас та отримати КОD для запрошення учасників» (YouTube);
- Майбутнє освіти після пандемії: виклики та можливості (Антикризова національна (не)конференція онлайн – EdCamp 2020 "Тримай п'ять, освіто!");
- Критичне мислення: воно нам треба?! Про толерантність (Антикризова національна (не)конференція онлайн – EdCamp 2020 "Тримай п'ять, освіто!");
- Навчити(ся) вчити (Антикризова національна (не)конференція онлайн – EdCamp 2020 "Тримай п'ять, освіто!");
- Креативний розвиток дітей під час карантину (Антикризова національна (не)конференція онлайн – EdCamp 2020 "Тримай п'ять, освіто!");
- Учительський сайт як місце безпечного спілкування (Антикризова національна (не)конференція онлайн – EdCamp 2020 "Тримай п'ять, освіто!");
- Лепбук як інструмент реалізації практичного та творчого навчання («Всеосвіта»);
- Навчальний проект. Особливості проектів з хімії («Всеосвіта»);
- Екологічні дати року. Що? Де? Коли? Як? («Всеосвіта»);
- Ресурси міжнародних екологічних проектів для роботи в сучасній школі («Всеосвіта»);
- Підліткова депресія. Причини виникнення та алгоритм подолання («Всеосвіта»);
- Академічна доброчесність (EdEra);
- Як навчати супергероїв? (EdEra);
- Самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної середньої освіти;
- Онлайн-курс Prometheus «Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?» Колумбійський університет, США;
- The Macmillan Education Online Conference «MACMILLAN ONLINE SPRING SCHOOL» ;
- DINTERNAL EDUCATION ONLINE « Різноманіття акцентів англійської мови – з чого розпочинати роботу у класі? » ;
- DINTERNAL EDUCATION ONLINE «Вільне володіння розмовною мовою: продукт чи процес?»;
- «Кругла методика. Віртуальний круг: фасилітація онлайн»;
- «Дослідницька діяльність в екологічному вихованні учнів початкових класів»;
- «Скринкасти або форми і методи подачі навчального матеріалу під час дистанційного навчання»;
- «Возможности Python за 60 минут: Создаем Telegram-bot» IT STEP Academy;
- Курс «Основи програмування» Prometheus.

Карантин кардинально змінив розпорядок дня і одинадцятикласників, вніс свої корективи у звичний формат підготовки до тестів. Зв’язок з учителями, консультації з ними «Скайпом», «Вайбером» чи з допомогою інших програм. Відбувається підготовка до ЗНО на освітній платформі МІЙКЛАС, на сайтах ХРЦОЯО та УЦОЯО, тривають дистанційні курси з підготовки до ЗНО.
З початком карантину часу на підготовку до ЗНО стало значно більше, проте відчувається брак живого спілкування з вчителями, адже жодні інформаційні технології та онлайн-платформи не можуть компенсувати живої розмови віч-на-віч.

Навчання під час карантину стало певним викликом і для батьків. Було проведено інструктажі батьків та учнів щодо організації дистанційної форми навчання під час карантину та надання роз`яснювальної інформації щодо виконання завдань дистанційної форми навчання. Також були організовані електронні консультації та безперервна підтримка під час навчання в дистанційній формі.Проводились загальношкільні дистанційні лінійки, на кожній з яких розглядалось питання стану дистанційного навчання, підводились проміжні підсумки результативності роботи учнів

Виховна робота в умовах карантину була насиченою і цікавою. Проводились різнопланові заходи: шкільні онлайн фото-конкурси, вшанування пам’яті жертв депортації кримських татар, різноманітні фотосесії, заходи до Дня вишиванки, конкурси малюнків для захисників України, участь в заочному обласному конкурсі «Сокіл» («Джура»). Напередодні Дня матері, привітання отримали 5 матерів, сини яких успішно проходять строкову службу у лавах Української армії. Проведено акцію „Ніколи знову” в закладах освіти району з нагоди 75-тої річниці перемоги над нацизмом.

Проведено засідання розширеного Штабу з організації оздоровлення та відпочинку. Проводились численні флешмоби і акції всіма учасниками освітнього процесу.

Звичайно є проблеми і виклики дистанційної освіти. Важко всім: дітям, батькам, вчителям. Не всі учні мають швидкісний Internet, не вистачає швидкості, щоб користуватися сучасними сервісами такими як: Skype, Zoom, а деякі сім’ї взагалі не мають доступу до мережі Internet. Проблемою є відсутність засобів інтернет зв’язку (ПК, мобільних телефонів) в окремих учнів.
Відсутність готових безкоштовних сервісів, наповнених відповідним навчальним контентом, відсутність повноцінного зворотного зв’язку між педагогом та учнями, відсутність методик впровадження дистанційного навчання, недостатній рівень готовності учителів і учнів на початку карантину до дистанційного навчання, стресовість і напруженість при навчанні - всі ці аспекти ми мали.

 

Але! Навчали і навчалися, без шкоди для здоров’я!

 

Пандемія коронавірусу Covid-19 внесла корективи в життя багатьох людей і країн. Ми не стали винятком. Серйозного додаткового стресу через організацію дистанційного навчання зазнали діти, їх батьки. Бо школи – це не лише місце для навчання. Вони забезпечують соціальний захист, харчування, здоров'я та емоційну підтримку, які є безпекою життя для найбільш вразливих категорій.

 

Дорогі наші партнери, колеги, батьки!
Ми разом здобуваємо перемоги і терпимо поразки! Але пам’ятаємо завжди головне - в пріоритеті життя і здоров’я дітей!
Наразі для вчителів створили посібник з організації дистанційного навчання в школі. Посібник містить огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання, рекомендації щодо того, як скласти розклад, налаштувати режим роботи вчителя та зворотній зв’язок з учнями, а також про особливості оцінювання та контролю під час карантину. Тому що вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу.

 

Та завдяки злагодженій роботі всіх ланок освітній процес в умовах карантину триває, маючи успіхи і недоліки. Головне те, що система дистанційної освіти закладає в дитині паростки вміння вчитися самостійно. Самостійність у навчанні є важливою.
Вже майже фініш.
Йдемо до радісного й здорового (в усіх сенсах) завершення навчального року!

 

37400, Полтавська обл. м. Гребінка, вул. Євгена Гребінки, 9 тел. 05359 91-5-60 e-mail: osvita@adm-hrebinka.gov.ua
Використання матеріалів на інших сайтах дозволяється лише за наявності гіперпосилання на сайт osvita.adm-hrebinka.gov.ua
Онлайн радио #radiobells_script_hash